خط خوردگی صحیح است

توضیحی بر نسخه زندگی: خط خوردگی صحیح است

خط خوردگی صحیح است

توضیحی بر نسخه زندگی: خط خوردگی صحیح است

به بهانه بیستم مهر روز بزرگداشت یگانه سخن حافظ شیرازی

شب طولانی و سرد یلدا

کودک شاداب بی خبر از فردا

و کلام نابت از زبان مادر

                   شود آیا که در میکده ها بگشایند        

                        گره از کار فرو بسته ما بگشایند

پس از آن نیمه شب یلدایی

تو شدی محرم هر تنهایی

وقت عاشق شدنم، از زبانت گفتم

                  حالی خیال وصلت خوش می دهد فریبم        

                      تا خود چه نقش بازد این صورت خیالی

و تو با لطف کلام خاطرم آوردی

                  عاشقان را گر در آتش می پسندد لطف دوست       

                       تنگ چشمم گر نظر در چشمه کوثر کنم

و من آن صبح سحر که ندایی آمد

با همه روح و توان سخن نغز تو را بر زبان آوردم

                  صبحدم از عرش می آمد خروشی عقل گفت         

                      قدسیان گویی که شعر حافظ از بر می کنند          

و از این نسخه خط خورده ما

بوی بهبود غم یار بعید است حالا!

پس رهایش کن و امروز دمی، همصدا با من باش

                  حافظ از آب زندگی شعر تو داد شربتم 

                   ترک طبیب کن بیا نسخه شربتم بخوان                 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
گل داوودی جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ق.ظ http://goledavoodi.blogsky.com

شعر زیبایی بود. ( کار خودتون بود درسته؟)

واسه اپدیت کردن خط خوردگی ۱۸ دقیقه دیر جنبیدم!

وای شرمنده عزیزم. منتظر نوشته مثل همیشه زیبات هستم. ببخشید اگه بی نوبتی کردم. شاید چون وبلاگ خودمو تعطیل کردم یه کم عجله داشتم!
آره کار خودم بود البته اگه حرفی هم داشت بخاطر ابیات لطیف و نغز حافظ بود.

la belle indifference جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:41 ق.ظ http://la-belle.blogsky.com

من تو این عالم مرید دو نفرم.
یکیشون حافظه !
وقتی اسمش میاد خودمو فراموش میکنم!!!
یادآوری خوبی بود!
مرسی

اگه این طوره من مرید یه نفرم.
اونم حافظه!
خواهش می کنم....

کارل ساگان جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:21 ق.ظ

حافظ رو دوست دارم.......... البته دورادور.

اعتراف میکنم که هرگز انقدر به شعرش نزدیک نشدم که نظری

در موردش بدم ولی شعر شما تحسین برانگیز بود و حاکی از

نبوغتون.... به شما بخاطرذوق ادبیتون طبریک میگم.

جناب پروفسور! از شما بعیده! چرا دورادور؟ امیدوارم بهش نزدیکتر بشید.
ممنون از لطف بی حدتون....

شاداب جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:30 ب.ظ

خیلی خیلی زیباست .
حافظ از مشرب قسمت گله نا انصافی است
طبع چون آب و غزل های روان ما را بس

مرسی.
یار با ماست چه حاجت که زیادت طلبیم
دولت صحبت آن مونس جان ما را بس

سپیده جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:08 ب.ظ http://gomshodegan.blogsky.com

جالب بود...
دیشب بعد خوندن آپت واسه خودم فال حافظ گرفتم. اومد:
مژده ای دل که دگر باد صبا باز آمد هدهد خوش خبر از طرف سبا باز آمد
برکش ای مرغ سحر ناله داوودی باز که سلیمان گل از باد هوا باز آمد...

هدهد خوش خبر و من؟!! شوخی خوبی بود!

چرا شوخی؟
هان مشو نومید چون واقف نه ای از سر غیب
باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور

دژاوو جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:05 ب.ظ http://dejavuu.blogsky.com

نوشته قشنگی بود. هرچند کار و کاسبی ما رو کساد می کنی با این بیت: «و از این نسخه خط خورده ما

بوی بهبود غم یار بعید است حالا!

پس رهایش کن و امروز دمی، همصدا با من باش»
کاش نوشته های قبلی وبلاگتون رو پاک نمی کردین

ممنون،
مگه غیر از اینه آقای دکتر؟
خودم هم پشیمون شدم! در یک اقدام تکانه ای ! این کارو کردم . فکر کردم کمکم میکنه بهتر درس بخونم.

نوروز شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ب.ظ http://ravanpezeshk51.blogsky.com

سلام
به عوت دژژاوو آمدم به مهمانی ومهمانتان می کنم با چند
«حافظانه »از خودم به تاریخ آذر ۱۳۷۴...
یادگار سالهای دانشجویی و شیدایی...

(۱)
«خاطرکه حزین باشد»
باواژه‌های خیس
چه می‌توان سرود
جز «شعرهای تر» ؟
(۲)
نیم«دایره قسمت»
جز با منحنی نگاه تو
کامل نمی‌شود
تو باشی اگر
اوضاع«چنین نخواهد ماند»...
...

اگرشوقتان بود و از نسخه نوشتن خسته شدید ، دعوتتان می کنم به شعر و نثر...شعرهای همدلم ، با نام خود اوست
وشعرها ونوشته های خودم یا بی امضاست یا با نام «کاهن».
اگر قدم رنجه کردید آرشیو(شهریور) را ازیاد نبرید.

بازهم سلام

[ بدون نام ] یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ق.ظ http://telvaaseh.blogfa.com

زیبا نوشتی.
شبم یلدای پر درد است برگرد.........
یه زمانی این شعر وردم بوده باز منو بردی به سالیانه سال پیش

شهاب آسمانی چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 07:41 ق.ظ

بسیار زیبا و خاطره انگیز نوشته اید از حافظ که همدم غصه ها و تنهایی هاست.
حافظ شب هجران شد بوی خوش وصل آمد
شادیت مبارک باد ای عاشق شیدایی

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 07:27 ب.ظ

دوستان سلام!
وبلاگ رزیدنتی ۸۶: اخرین اخبار و اطلاعات در مورد امتحان دستیاری ۸۶

لطفا ببینید ونظر دهید!

http://residenti86.blogsky.com/


نوروز چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ب.ظ http://ravanpezeshk51.blogsky.com

همکاران سلام
باین ایمیل جدید منتظر دعوت شما می مانم.
خوشحال خواهم شد که در کنار دوستان همدل و اهل قلم گاهی اینجا چیزی بنویسم.

مرجان چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:14 ب.ظ http://myn.blogsky.com

بعضی ها معتقدن حافظ پسر همسایه امون بود :دی

نوروز پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:03 ق.ظ http://ravanpezeshk51.blogsky.com

آقا سلام
خط خوردگی رو میشه لاک هم گرفت ! با این « الکی خوشها» چکارکنم که تا میام تو سیستم مثل آینه دق جلم سبز میشه.
وبلاگ یه دختر ۱۵ ساله است ...
ک.....م......ک کمکم کنید !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد